Villkor och information

Beställningsinformation

När du genomfört en beställning skickas en beställningsbekräftelse till den e-postadress du uppgav i kassan. I e-postmeddelandet finns all information kring din beställning, som fakturaadress, leveransadress, produkter, priser och fraktkostnad. Om något är fel i beställningen, bör du kontakta oss omedelbart via e-post på info@meela.se.

Betalning och priser

Priserna i butiken anges i SEK (svenska kronor).
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
Alla priser är dagsaktuella och kan komma att ändras i framtiden. Individuellt och aktuellt totalpris för din beställning summeras i kassan, inklusive eventuella avgifter för frakt och betalning, samt moms.

Vi erbjuder följande betalsätt:

  • Klarna Checkout
    Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst. Antingen med Kort eller Banköverföring – eller med Klarna faktura eller Klarna konto. Allt är lika säkert.
  • Swish
    När du betalar med Swish så ska du själv ange följande i din Swish-betalning:
    Totalpris – inklusive frakt
    Telefonnummer: 123 434 99 65
    Meddelande: Samma e-postadress som anges under kunduppgifter.

Villkor för betalning anges även i kassan under respektive betalningsalternativ.

 

 
Leveranser och returer

Vi erbjuder följande leveransmetoder:

  • Leverans till ombud
    Fast pris 36 SEK (oavsett beställningens volym eller vikt) för leveranser inom Sverige. Leverans sker inom 2-5 dagar till närmsta utlämningsställe såvida det inte gäller förköp. I dessa fall är leveranstider tydligt specificerat.

Villkor för leverans anges även i kassan under respektive leveranssätt. Om inget annat anges gäller 2-5 dagars leveranstid. Om en artikel har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive artikel. Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt vi kan för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, exempelvis då vår leverantör eller speditör inte kan fullfölja deras åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

Returer

Returer sker på din egen bekostnad förutom när produkten är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som spårbart paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi endast den nya frakten från oss till dig.

Garanti
Garanti finns på batteriet och gäller 12 månader från dess att den är inköpt. Garantin gäller endast vid uppvisande av kvitto och/eller följesedel. 

30 dagars öppet köp

Vi följer distansavtalslagen och därmed har du rätt att returnera beställda varor utan att ange någon anledning. Du ångrar ditt köp genom att inom 30 dagar från att du mottagit din beställning meddela oss. Artikeln ska returneras väl emballerad, i fint skick och i originalkartong.

Detta gäller även om du testat bettvärmaren och av någon anledning inte är nöjd. 

Returer skickas till:
Meëla AB
Åbylundsgatan 4
582 36 Linköping

Återbetalning

Om du nyttjar din ångerrätt betalar vi tillbaka vad du har betalat för artikeln snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot artikeln. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka artikeln.

Läs mer om distansavtalslagen hos Konsumentverket: http://www.konsumentverket.se/

Integritetspolicy

När du lägger din beställning hos oss behöver du uppge vissa personuppgifter. I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt personuppgiftslagen (PUL) rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post på info@meela-se.