Terms & conditions

Välkommen till Meëla!

Dessa allmänna villkor gäller när du som konsument (i fortsättningen ”du”) genomför köp på, och använder, hemsidan meela.se. Genom att genomföra köp ifrån och/eller använda denna hemsida förbinder du dig till dessa villkor. Vi ber dig att noggrant läsa igenom innan du handlar en vara från oss.

PRISER

Samtliga priser är i den valuta som finns tillgänglig för ditt valda land.

Ibland blir det inte som man tänkt sig och därför reserverar vi oss rätten till eventuella prisjusteringar, lagerändringar och uppenbara skrivfel.

Rabattkoder kan inte kombineras med andra erbjudanden om inte annat anges.

BETALNING

Vi erbjuder olika betalningsalternativ via Klarna och på begäran via Zettle. 

ORDER OCH LEVERANS

Alla beställningar hanteras så fort som möjligt.

Inom Sverige är leveranstiden cirka 2-5 arbetsdagar och inom EU är leveranstiden cirka 5-8 dagar. Mirilia AB, som är företagets namn, ansvarar ej för förseningar som Post Nord orsakar men vi är givetvis behjälpliga att spåra upp försenade leveranser. 

Vi använder oss urav Post Nord med spårbar leverans till ombud. Detta för att säkerställa en smidig och säker leverans till dig som kund.

Vid den händelse att en vara är slutsåld tar vi kontakt med dig som kund via mail så vi tillsammans kan komma fram till en bra lösning.

Vid lansering av nya produkter kan det ta längre tid än vi planerat för. Det är tråkigt för dig som kund att behöva vänta på en vara du beställt och vi på Meëla jobbar så hårt vi kan för påskynda processen.

Meëla förbehåller sig rätten att stryka en beställning om särskilda skäl föreligger. Meëla reserverar sig för slutförsäljning, förseningar, tekniska problem, framflyttning av lanseringsdatum och felaktig produktinformation.

Tullavgifter liksom andra kostnader som kan tillkomma vid internationell frakt betalas av kunden.

Fraktkostnader:

Inom Sverige 49 sek

Inom Europa 10 eur

Det är viktigt att du uppger korrekt e-postadress och telefonnummer. Lämnar du felaktiga uppgifter kan du inte ta emot avin om var du hämtar ut ditt paket samt kollinummer. Paket som inte hämtas upp skickas tillbaka till oss och då återbetalar vi beloppet bortsett från en kostnad på 150 sek per paket som administrationsavgift.

RETURPOLICY

Vid köp på meela.se gäller alltid 30 dagars ångerrätt. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp genom att meddela meela.se inom 30 dagar från det att du eller ditt ombud tagit emot den beställda varan (ångerfristen).

För att utnyttja din ångerrätt på ditt köp behöver produkten skickas tillbaka till oss inom 30 dagar från att du mottagit den. För att returen ska godkännas behöver du kontakta oss via mail på info@meela.se innan varan returneras.

Vid tillämpning av ångerrätt från ditt köp står du som kund för returfraktskostnaden. Du beställer en fraktsedel här

När vi tagit emot och godkänt din retur återbetalar vi dig för de returnerade produkterna. Eventuella fraktkostnader kvarstår alltid och återbetalas ej.

Returnerade produkter återlämnas i oförändrat skick. Det är ok att testa bettvärmaren innan en retur på ett rent och torrt bett. Se bara till att den returneras i samma skick som du fick den.

Vid skadade returer, likt nämnt ovan – förlorade etiketter, skadade kardborreband, smuts, hår eller borttagen skyddsplast har Meëla  rätt att ta ut en värdeminskningsersättning i enligheten med hur skadad varan blivit. Upp till 100% av varans värde om den inte anses vara i säljbart skick. Pengar återfås för varan minus värdeavdraget enligt lag.

Återbetalning sker när vi mottagit och kontrollerat varans tillstånd. Återbetalningen gäller kostnaden för återlämnad produkt. Fraktkostnaden kvarstår och återbetalas därmed aldrig. Kostnaden för returfrakt är beroende av var du bor.

Returfrakt:

Retur frakten heter Skicka Lätt på Post Nords hemsida, därefter väljer du 500 g som kostar 60 kr. Du får då en QR-kod som kan skannas på valfritt utlämningsställe som fästs på paketet. Det krävs inte att du som kund har tillgång till egen skrivare. Om detta är komplicerat kan vi på Mirila hjälpa dig och då drar vi av summan på återbetalningen av din produkt.

REKLAMATION

Om du vill reklamera en produkt som du köpt via oss är det bara att ta kontakt med oss på info@meela.se där du förklarar vad problemet är. 

Det är bra att  reklamera inom “rimlig” tid efter att du har upptäckt fel på produkten. Vi rekommenderar att du reklamerar snarast möjligt och senast inom 60 dagar efter att felet har upptäckts. Dock är det en garanti på batteriet som gäller i 12 månader från det att du köpt din bettvärmare.

Garantin täcker problem med batteriet som tex att bettvärmaren inte går att ladda eller starta, den täcker inte normalt slitage. Garantin täcker heller inte skador på någon del av produkten som orsakats av felaktig användning, bristande omsorg, vårdslöshet, olycksfall, brand, vatten eller underlåtenhet att följa skötselanvisningar. Garantin gäller endast om skadan är hänförlig till ett tillverkningsfel.

Pärlor, kristaller, nitar och övrig utsmyckning på exempelvis pannband är ömtålig och om dekorationen går sönder kan detta ej anses som en defekt på varan och kan ej reklameras.

BEGAGNADE KÖP

Har du köpt begagnade Meëla-produkter av en annan privatperson kan vi tyvärr inte hjälpa dig med byten eller reklamationer.

ÖVRIGT

Meëla är ej ansvarig för eventuella olyckor eller liknande som kan uppstå där produkter från oss inte används på korrekt sätt. Mer information om detta finns på 

HUR HANTERAR VI DINA PERSONUPPGIFTER?

All information som samlas genomförs på ett ansvarsfullt sätt med hänsyn till din integritet och till GDPR. Det är viktigt för oss att vara tydliga angående hur vi hanterar dina personliga uppgifter, därför kan du alltid kontakta oss gällande frågor kring detta. Mejla oss på info@meela.se

FORCE MAJEURE

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken inte skäligen kunnat förutses, som påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, och som gör att vi inte kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall sådan händelse utgöra grund för att Meëla befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.